Office of Scientific and International Cooperation

سومين فراخوان طرح هاي پژوهشي مشترك ميان ايران و تركيه

سومین فراخوان طرحهای پژوهشی مشترک  ایران و ترکیه با عنوان “شمس تبریزی” به دنبال برگزاری فراخوان های اول و دوم طرح های پژوهشی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در سالهای  ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ منتشر شد. ثبت نام برای این فراخوان از ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ شروع شده  و در  ۹ خرداد ۱۴۰۱ پایان می یابد.

فراخوان هاي اول و دوم براساس تفاهم نامه همكاري بين شوراي تحقيقات علمي و فناوري تركيه (TÜBİTAK) و وزارت علوم، تحقيقات و فناوري توسط دانشگاه تبريز به عنوان مرجع ملي همكاري هاي علمي با شكور تركيه اجرا و با استقبال خوب پژوهشگران دو كشور همراه بود.

در قالب اين دو برنامه تاكنون 42 طرح مشترك بعد از تاييد نهايي توسط داوران دو طرف انتخاب شده اند كه پس از عقد قرارداد با پژوهشگران، همكاري علمي متقابل آنها در قالب پروپوزال هاي تاييد شده در حال اجرا است. ويژگي فراخوان «شمس تبريزي»، پيوستن مركز مطالعات و همكاريهاي علمي بين المللي وزارت علوم، در كنار موسسه ملي توسعه تحقيقات پزشكي به نمايندگي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، براي اجراي فراخوان به همراه دانشگاه تبريز است.

محققان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه ها و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نیز وزارت بهداشت و درمان علوم پزشکی بعد از توافق با یکی از محققان و اعضای هیات علمی مراکز تحقیقاتی یا دانشگاه‌های ترکیه ای و تهیه پروپوزال مشترک نسبت به بارگذاری این طرح ها در وبگاه­های ویژه اقدام خواهند کرد و بعد از داوری توسط کمیته‌های داوری طرفین، طرح‌های نهایی توسط کمیته ای مشترک انتخاب خواهند شد.
اطلاعات و قوانین حاکم بر این طرح ها، برنامه زمان بندی و فرم پروپوزال جهت دسترسی محققان زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی از طریق بخش مرتبط در سايت مركز مطالعات و همكاريهاي علمي بين المللي وزارت علوم، دانشگاه تبريز و نيز شوراي تحقيقات علمي و فناوري تركيه در دسترس است.

جزئيات بيشتر